Afscheid Gert-Jan Segers

gert-jan+bij+open+dag+christenunie+2019.jpgvrijdag 13 januari 2023 14:27

Gert-Jan Segers stopt als Tweede Kamerlid en partijleider van de ChristenUnie. Dat heeft u vandaag kunnen lezen in de verschillende media en in een persoonlijke brief aan de leden. “Ik heb de kar een tijd kunnen trekken en met jullie steun en de zegen van God zijn we tot hier gekomen,” schrijft Gert-Jan. “De ChristenUnie is een partij die midden in de samenleving werk maakt van christelijk-sociale idealen. Er staat een geweldig team en nu is het aan hen om die missie verder te brengen. Ik heb daar veel vertrouwen in.”

Dankbaar

Wij zijn als ChristenUnie Flevoland dankbaar voor al het werk dat hij heeft gedaan en de rol die hij heeft mogen vervullen. Ruim tien jaar was hij Tweede Kamerlid, waarvan meer dan zeven jaar als fractievoorzitter en politiek leider. Onze lijstrekker Harold Hofstra kijkt ook terug op de afgelopen jaren waarin Gert-Jan ontzettend veel voor de ChristenUnie en Nederland heeft kunnen betekenen. “Gert-Jan was een betrokken en bevlogen politicus die altijd probeerde de verbinding te zoeken en hij durfde zich daarbij kwetsbaar op te stellen”. Hofstra refereert naar verschillende gesprekken die hij met Gert-Jan heeft gehad en waarin Gert-Jan altijd zich probeerde te verplaatsen in de positie van een ander en op zoek was naar wat mensen echt bezighield.

Toekomst

We verliezen in Gert-Jan een belangrijk boegbeeld van onze partij, maar zoals Gert-Jan het zelf zo treffend zei: ‘De missie gaat door, voor mij zit het erop' geeft ook weer aan dat onze politiek niet afhankelijk is van individuele mensen. We zijn dan ook ontzettend trots dat Mirjam Bikker de beoogd opvolger is van Gert-Jan. Mirjam weet als geen ander de boodschap van de ChristenUnie duidelijk en aansprekend neer te zetten. Ze heeft ervaring in zowel de Eerste als de Tweede Kamer en wij hebben er alle vertrouwen in dat ze een uitstekende opvolger van Gert-Jan zal zijn. Wij hopen haar snel in Flevoland te mogen verwelkomen. Vanaf deze plaats wensen wij haar natuurlijk heel veel succes en Gods onmisbare Zegen toe.

Namens het bestuur en fractie van de ChristenUnie Flevoland

Harold Hofstra