Kandidaten ChristenUnie Flevoland 2015-2019

De ChristenUnie heeft gekozen voor een mix van ervaring en vernieuwing bij de kandidatenlijst voor de provinciale verkiezingen. Eerder werd al bekend dat de huidige fractievoorzitter Roelof Siepel de lijst zal aanvoeren. Lloyd Ferdinand, die sinds mei 2014 statenlid voor de ChristenUnie is, is terug te vinden op de vierde plaats van de kandidatenlijst, op de zesde plaats gevolgd door de ervaren Jan van Dijk uit Lelystad. De plaatsen 2, 3 en 5 zijn ingenomen door de nieuwkomers Harold Hofstra, Louwe Post en Astrid Groen. Louwe Post deed eerder politieke ervaring op als wethouder in de gemeente Urk.

De kandidatenlijst van de ChristenUnie bestaat uit dertig namen. Lijsttrekker Roelof Siepel is content met de samenstelling van de complete lijst: ‘deze lijst laat zien dat de ChristenUnie breed vertegenwoordigd is in de Flevolandse samenleving en dat de ChristenUnie over veel talentvolle en gemotiveerde kandidaten kan beschikken’. Het huidige statenlid Jan-Eric Geersing uit Emmeloord heeft na 11 jaar besloten om zich niet opnieuw beschikbaar te stellen voor een nieuwe periode.
De ChristenUnie heeft nu drie zetels in Provinciale Staten en vormt daar sinds 2011 een bestuurscoalitie met VVD, PvdA, en CDA. Als constructieve en betrouwbare partij levert de ChristenUnie na de verkiezingen graag opnieuw een bijdrage aan het bestuur van de provincie.

1 Roelof Siepel Dronten
2 Harold Hofstra Lelystad