Het spel staat op de wagen

Roelof templatewoensdag 19 november 2014 18:28

Met het vaststellen van het verkiezingsprogramma en het bovenste deel van de kandidatenlijst zijn de voorbereidingen voor de verkiezingen in volle gang. Er wordt druk gewerkt aan een campagneplan en ook in de staten loopt de politieke temperatuur al wat op.

De komende maanden moet er veel werk verzet worden, zowel in de staten als tijdens de campagne. Het is als de winkel die verbouwd wordt, maar waar de verkoop gewoon door gaat. Belangrijke besluiten moeten bijvoorbeeld nog worden genomen over Flevokust en Nieuwe Natuur, en ondertussen kijken we uit naar de verkiezingen op 18 maart. Bijzonder is deze keer dat er twee verkiezingen gelijktijdig gehouden worden: zowel voor provinciale staten als voor het waterschap. Ook landelijk zijn de verkiezingen belangrijk, omdat uit de provincies vervolgens weer de samenstelling van de Eerste Kamer wordt gekozen. Naast regionale thema's zal het volgend jaar dus ook over landelijke onderwerpen gaan, dat zich misschien wel het beste laat samenvatten in de vraag: wordt het huidige kabinet(sbeleid) gesteund, of niet?

In onze fractie weten we ons gelukkig en gezegend met de komst van nieuwe fractieleden. Al langere tijd liep Louwe Post mee in de fractie, en het team is nu versterkt met Harold Hofstra, Astrid Groen, Jarno Volmer en Johan Timmermans. Enthousiaste aanwinsten voor de fractie, die elk ook weer eigen inzichten en ideeën meebrengen. Samen met de enthousiaste en ervaren collega's Lloyd Ferdinand en Jan van Dijk gaan we de komende maanden bouwen aan een nieuw team, zodat ook na 18 maart een sterke ChristenUnie-fractie het werk in de staten mag voortzetten. Het spel staat op de wagen, en u gaat de komende tijd veel van ons horen!

Roelof Siepel
Fractievoorzitter en lijsttrekker ChristenUnie Flevoland