Reces

CU 025maandag 14 juli 2014 21:44

We hebben even de deur achter ons dichtgetrokken. Na een lang en enerverend politiek seizoen is begin juli het zomerreces losgebarsten. Een periode van rust en reflectie, om vanaf eind augustus de draad weer met nieuwe energie op te pakken.

In het afgelopen vergaderjaar mochten we veel belangrijke besluiten nemen; over natuurontwikkeling, economie, duurzaamheid en openbaar vervoer, de ontwikkeling van Almere en de toekomst van Flevoland. Maar ook veel andere onderwerpen kregen de aandacht van de ChristenUnie: de beroepsvisserij, jonge landbouwers, toekomst van de Oostvaardersplassen of jeugdzorg om er maar eens een paar te noemen. In de coalitie met CDA, VVD en PvdA mochten we constructief samenwerken en konden op die wijze mooie successen bereiken, zoals Flevokust als aanjager voor economische ontwikkeling in Lelystad en een bijdrage aan de restauratie van het cultuurhistorisch belangrijke palenscherm op Urk. Door het vertrek van Freek Brouwer veranderde de fractie in samenstelling; Lloyd Ferdinand werd eind mei statenlid.

Na de vakantie wachten ons weer nieuwe uitdagingen. Het normale vergaderwerk zal langzaamaan ingeruild worden voor een verkiezingscampagne. Ook daarom is het goed dat de vakantie is aangebroken. Ik wens iedereen een goede zomerperiode toe waarin genoten kan worden van de mooie dingen in Gods schepping, waarbij ik niet in de laatste plaats denk aan rust. Om fysiek tot rust te komen moet er ook innerlijke rust zijn; de bron voor deze innerlijke rust vinden we alleen bij onze Heer en Verlosser. Ik wens en bidt jullie daarom de rust van Mattheus 11:28 toe ('Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven!').

Hartelijke groet,
Roelof Siepel