Meer, meer, meer!

Lloyd Ferdinandwoensdag 02 april 2014 16:20

De recente uitlatingen van meneer Wilders over minder Marokkanen heeft veel reacties uitgelokt. Een van die reacties was van onze fractieleider in de Tweede Kamer Arie Slob die, met anderen, een column op de website van de ChristenUnie plaatste. In dit artikel noemt hij de PVV: ‘… een partij die politiek bedrijft die zo ontwrichtend is en wat zo indruist tegen elementaire christelijke waarden.’

Ik ben het met meneer Slob eens, want wat onze samenleving nodig heeft is: meer christelijke menswaardigheid. Als kerk zijn we de laatste jaren vooral maatschappelijk bekend geworden doordat we in onze kerkgebouwen een schuilplaats bieden aan uitgeprocedeerde asielzoekers.  Maar er is meer mogelijk.  De jeugdhulpverlening en de ouderenzorg hebben meer christelijke waarden als naastenliefde nodig.  Denk aan meer opvanggezinnen voor jonge kinderen en aandachtsnetwerken voor vereenzaamde senioren in de straat.  Laten we daarom vooral meer van Christus laten zien in onze leefomgeving.

Lloyd Ferdinand
Burgercommissielid