Blanco cheque voor nieuwe wildernis

Oostvaardersplassen, fotograaf Bert Meijerink (Lelystad)dinsdag 03 december 2013 21:07

Tijdens de financiƫle algemene beschouwingen diende de PvdA een motie in over voorzieningen in de Oostvaardersplassen. Na het uitkomen van de gelijknamige film spreekt men van 'nieuwe wildernis'. Ook de PvdA wil het gelukkig wat minder wild maken, onder andere met meer fietspaden. Daar zijn wij niet op tegen; fietspaden doen oude tijden herleven. Christen-Unie-statenlid Ans Joosse bevocht destijds elke vierkante meter fietspad in Flevoland.

Het debat kreeg een vreemd staartje. In een eerder debat, tijdens de ronde's, verzekerde gedeputeerde Bert Gijsberts dat er bij de overdracht van de Oostvaardersplassen geen extra Flevolands geld ingezet zou worden. Daar leek nu toch weer ruimte tussen te zitten en dus werd het gelijk druk bij de interruptie-microfoon. Het kan niet zo zijn dat als wij straks over de Oostvaardersplassen gaan en de internationale commissie het anders wil, wij aan de lat staan. Wij laten ons geen blanco cheque overhandigen door Den Haag. Deze week ontvangen wij het huiswerk hieromtrent van de gedeputeerde.

Jan-Eric Geersing
Statenlid