Kandidaten gezocht!

verkiezingsbordvrijdag 19 april 2013 09:30

Nog minder dan een jaar, en dan gaan de stembussen open. In maart 2014 worden in (vrijwel) heel Nederland nieuwe gemeenteraden gekozen. Ook in de Flevolandse gemeentes zijn de lokale ChristenUnie-afdelingen begonnen met de voorbereidingen. Er moet een verkiezingsprogramma worden samengesteld, een campagne worden opgezet, en natuurlijk moeten er ook kandidaten worden gevonden en worden opgeleid.

Als Statenfractie weten we ons gezegend met een sterke ChristenUnie-vertegenwoordiging in elke Flevolandse gemeente. In vier gemeenten gaat dat ook gepaard met deelname in het college van burgemeester en wethouders. Door samenwerking kunnen lokale fracties en de Flevolandse Statenfractie samen werken aan een herkenbaar ChristenUnie-geluid. Ook de fracties in Den Haag, Brussel en in het waterschap Zuiderzeeland doen waar van toepassing mee in die samenwerking.

De ChristenUnie kan alleen sterk vertegenwoordigd zijn wanneer er op elk niveau betrokken, deskundige en enthousiaste kandidaten zijn. Nu de voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen begonnen zijn daag ik u uit om er ook zelf eens over na te denken: ben ik iemand die een warm hart voor de samenleving heeft en die niet aan de zijlijn wil blijven staan? Ben ik iemand die wil bijdragen aan een sterke vertegenwoordiging van de ChristenUnie-standpunten in de gemeenteraad? Neem dan contact op met uw lokale afdeling of stuur een mailtje naar fractiebureau@flevoland.christenunie.nl. Ik hoop dat wij elkaar binnenkort ontmoeten en verheug me nu alvast op onze samenwerking!

Roelof Siepel
Fractievoorzitter ChristenUnie-statenfractie Flevoland