Schaatsen en lopen

IJsselmeer (ijs) 009woensdag 30 januari 2013 20:30

Ik heb twee sportieve hobby's: schaatsen en lopen. Nu kun je elke dag lopen, maar met schaatsen is dat niet het geval. Vorige week stond ik voor een dilemma, want afgelopen zaterdag was de Hunebedloop te Havelte. Wanneer je van natuur en lopen houdt is dit een niet te missen loopwedstrijd. Je kunt zo maar een Wisent tegen komen. Maar ja, het was ook de laatste mogelijkheid om te schaatsen.

Daarom ben ik vrijdagmiddag direct om half 1 uit school vertrokken om de Blokzijlermerentocht te rijden. Mijn broer Auke ging ook mee. Aangekomen in Blokzijl werd ons verteld dat de inschrijving gesloten was. Daar waren we niet zo snel voor naar Blokzijl gereden. We waren er nu. Dus werd het 'zwart' schaatsen. Niet zo best voor een Statenlid, maar u zult het met me eens zijn, dit was een overduidelijk geval van 'nood breekt wet'. We hebben ons toen heerlijk uitgeleefd en twee tochten achter elkaar gereden, zowel de Blokzijlermeren- als de Belterwiedetocht. Het was geweldig! En zaterdags konden we heerlijk 15 km uitlopen tijdens de Hunebedloop. Na afloop kregen we een heerlijke mok met snert. Hollandser kon het niet dit weekend. Volop genieten. Ik ben dus blij met het uitbuiten, want het kan nog wel even duren voor je weer zoiets mag mee maken.

Freek Brouwer

Archief > 2013 > januari