Grijs Flevoland

grijsdinsdag 02 oktober 2012 09:43

Flevoland is jong: de provincie bestaat nog maar 26 jaar. Van alle Flevolanders is 29% jonger dan 20 jaar, in geheel Nederland is dit 24%. Maar dit blijft niet zo, want onze jonge provincie vergrijst in een hoog tempo. Over 20 jaar in 2030 is 1 op 5 Flevolanders ouder dan 65 jaar.

Voor dit maatschappelijk vraagstuk zullen er oplossingen moeten worden bedacht. Oplossingen die door de maatschappelijke partners, waaronder belangenorganisaties van onze senioren, kunnen worden aangedragen. Vervolgens moeten deze initiatieven gehoord worden door de gemeentelijke en provinciale politici.
Echter, de provincie mag en kan heel weinig betekenen voor senioren. Niet alleen vanwege de beperkte financiële middelen, maar ook omdat sociaal beleid niet meer tot de kerntaken van de provincie hoort.
Als Christelijke partij spannen we ons in voor het vinden van creatieve oplossingen voor alle vraagstukken van onze samenleving.  Ook over de vergrijzing van de provincie zullen we u over onze initiatieven en standpunten blijven informeren.

Lloyd Ferdinand

Archief > 2012 > oktober