Bleker: GLASHELDER!!!

blekerdinsdag 09 november 2010 09:51

Het regeeraccoord van het kabinet Rutte-Verhagen maakt een eind aan de aanleg van ecologische verbindingszones. Voor Flevoland betekent dit dat de aanleg van het OostvaardersWold onzeker is geworden.

In de eerste reacties van het college en van enkele collega-statenleden werd gesuggereerd dat de kersverse staatssecretaris Bleker niet wist waar hij over sprak en het schrappen van OostvaardersWold niet de bedoeling kon zijn. Misschien een beginnersfoutje?

Inmiddels weten we dat Bleker de uitspraken deed met zijn volle (boeren) verstand. Geen sprake van een beginnersfout, maar een letterlijke verwijzing naar de afspraken die in het regeeraccoord gemaakt zijn. Het kabinet kiest bewust voor het stoppen met de aanleg van EHS en trekt daarmee willens en wetens de stekker uit het door Flevoland zo ambitieus ingezette Oostvaarderswold. Nu het kabinet de financiering onderuit haalt blijkt opnieuw dat de bodem van het project vooral bestaat uit geld. Daarom kan ik niet anders concluderen: Bleker: GLASHELDER !!!

Jan-Eric Geersing

Archief > 2010 > november