Bestaat God?

donderdag 04 november 2010 19:50

Wellicht voor jou een vreemde vraag, maar zeer actueel vandaag in ons (Flevo)land. Het was het thema op 31 oktober j.l. in de zondagochtenddienst van gemeente de Pijler in Lelystad. Bij voorbaat stond echter al vast dat het bestaan van God niet is te bewijzen net zo min als te bewijzen is dat Hij niet bestaat. Echter, elk mens is op zoek naar de oorsprong van zijn bestaan of hij/zij wel of niet gelooft dat er een God is.
De ChristenUnie gelooft in het bestaan van God en wel een God die naar ons mensen omziet, van ons houdt en verlangt naar gerechtigheid. Vanuit deze overtuiging komt de ChristenUnie op voor het recht van allen die deel uitmaken van onze samenleving en zoekt zij antwoorden op de alledaagse en praktische politieke vragen en problemen in ons mooie Flevoland.
De ChristenUnie gelooft niet alleen in het bestaan van God maar ook dat Hij de Schepper is van de hemel en de aarde. Hij gaf de mens opdracht de aarde en alles wat erop leeft te beheren. Daarmee draagt de mens een enorme verantwoordelijkheid voor de natuur en de medemens. De visie en het beleid van de ChristenUnie, als politieke partij, is gebaseerd op deze gegeven verantwoordelijkheid.

Jan van Dijk

Archief > 2010 > november