Willemein

willemeinmaandag 10 mei 2010 22:14

We hebben één kind, een dochter: Willemein. Zij is 13 jaar oud. Ze ligt al veertien dagen in het ziekenhuis, vanwege chronische hoofdpijn. Daarvoor heeft ze zes weken lang thuis op bed en op de bank gelegen. Dat is aangrijpend, want een kind van die leeftijd hoort naar school te gaan, plezier te maken, te sporten enz. Ook voor ons al ouders is dit aangrijpend. Je wilt eigenlijk haar plaats wel innemen. Alle andere zaken ga je relativeren. Politiek staat bijvoorbeeld even op een laag pitje. Haar plaats innemen kan natuurlijk niet. Jezus kon dat wel. Hoe onvoorstelbaar groot is Zijn liefde geweest. God had ons zo lief dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, zodat gelovigen voor altijd mogen blijven leven. Niet te bevatten. Dat doet ons beseffen hoe afhankelijk we van Hem zijn. Wij kunnen wel denken te besturen, maar dat kan niet in eigen kracht. God zelf is de onderhouder en regeerder. Daarom kunnen we slechts met vallen en opstaan politiek bedrijven op weg naar het volmaakte Koninkrijk van Jezus.

Terug naar Willemein. Het is jammer dat ze deze week nog in het ziekenhuis ligt, want a.s. woensdag is op Urk de aftrap voor de landelijke verkiezingen en in navolging van haar vader is ze politiek geïnteresseerd. Ze had graag a.s. woensdag mee willen gaan. Ik heb haar beloofd een handtekening te vragen aan zowel Arie Slob als André Rouvoet.

Freek Brouwer

Archief > 2010 > mei