En dan . . . is het bijna 3 maart

maandag 01 maart 2010 23:45

Nog twee nachtjes slapen en het is drie maart. In de afgelopen weken is door veel mensen hard gewerkt om de gemeenteraadsverkiezingen tot een succes te maken. Politieke partijen hebben campagne gevoerd, stembureaus worden ingericht en de media hollen overal achteraan om verslag te doen.

Traditiegetrouw sluit de ChristenUnie haar campagne af met een gebeds- en dankbijeenkomst. Samen zingen, bidden en elkaar bemoedigen. Ik herinner mij nog goed de bijeenkomst die we in maart 2007 in Lelystad hadden; na een intensieve campagne kwamen we met een betrokken groep bijeen om ons werk in gebed op te dragen. Na afloop van deze bijeenkomst reed ik alleen naar huis en werd overvallen door een heerlijk gevoel van rust: ons werk was gedaan, en in het vertrouwen van zegen op ons werk kon ik de uitslag van de verkiezingen afwachten.

Vandaag kwamen opnieuw een groep bijeen om de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen af te sluiten. In ons midden ook André Rouvoet, Eimert van Middelkoop, Tineke Huizinga, Arie Slob, Ernst Cramer en heel veel andere actieve ChristenUnie-leden. Met elkaar hebben we gebeden voor een goed verloop van de verkiezingen, en natuurlijk ook voor een goede uitslag. In Almere willen Roelie en Jelte en alle anderen graag beide raadszetels behouden, maar gehoopt wordt op groei. In andere steden en dorpen zal dat niet anders zijn. Als gegroeid wordt is er reden voor dankbaarheid, maar binnen de ChristenUnie weten we dat ook zonder groei er reden voor dankbaarheid mag zijn. We mogen ons afhandelijk weten van Gods zegen in ons werk en kunnen daarom in rust naar de verkiezingsuitslag toewerken. Dat geeft mij een erg goed gevoel!

Roelof Siepel

Archief > 2010 > maart