Kerst 2009 – een feest met tegenstellingen en één verlangen!

dinsdag 08 december 2009 12:56

Nu Sinterklaas met zijn Pieten weer is vertrokken naar het warme Spanje en wij in het vochtige en koude kikkerlandje achterblijven, zien we uit naar het kerstfeest. Voor de één een feest waarin de komst van Jezus Christus wordt herdacht en voor de ander een feest van licht, gezelligheid en lekker eten. Maar voor weer anderen wordt de eenzaamheid of andere noden in deze (donkere) dagen nog sterker beleeft.

De Engelen zongen in de kerstnacht: “Ere zij God in de hoge” en “vrede op aarde”! Kerst is een feest met grote tegenstellingen waarin we wel één gemeenschappelijk verlangen hebben, namelijk vrede in de gehele wereld! Voor de ChristenUnie fractie staat vrede en veiligheid, in de meest brede zin, binnen onze Provincie op nummer 1.

Mijn wens is dat elke burger in de provincie in vrede en veiligheid kan leven met zijn medeburgers ongeacht ras etc. Dit begint in de kleinste eenheid, het gezin, (vandaar onze Minister van Jeugd en Gezin), en het werkt uit in maatschappelijke betrokkenheid.
Doet u ook mee?

Jan van Dijk