Meer ambitie gewenst

dinsdag 20 oktober 2009 20:58

We moeten alles omarmen wat het behoud van de aarde ten goede komt. De ChristenUnie is daarom al lang bezig met het thema duurzame energie en hebben we in PS meerdere voorstellen gedaan. Binnen de organisatie van de provincie heeft men veel kwaliteit in huis en is men hard aan de slag. Met een motie is de doelstelling aangescherpt: niet in 2013, maar in 2011 moet 60 procent van energiegebruik duurzaam zijn. Wij zien graag meer ambitie bij het college. Tot nu toe is het hen letterlijk en figuurlijk komen ‘aanwaaien’ middels windenergie bij agrariërs. De gedeputeerde zegt dat Flevoland niet harder kan.

De ChristenUnie heeft constant aangegeven dat de focus teveel ligt op windenergie. Onze voorstellen voor andere vormen van duurzame energie die notabene door PS zijn aangenomen liggen al een tijdje te wachten. Denk aan LED-verlichting langs wegen, dienstauto’s van gedeputeerden en bussen in het OV op bio-brandstof, in 2009 7500 huishoudens in Flevoland voorzien van energie middels bio-vergisting en onlangs is daar bij gekomen plaatsing van zonne-collectoren op daken van bedrijven in combinatie met asbest-verwijdering.

Jan-Eric Geersing

Archief > 2009 > oktober