Flevo Food Festival

dinsdag 30 juni 2009 19:29

Afgelopen vrijdagavond en zaterdag is in Dronten een festival gehouden om het in Flevoland geproduceerde voedsel te promoten. Organisator was de Stichting Flevo Food Festival. In ongeveer 50 pagode tenten presenteerden verschillende agrarische sectoren een heel breed assortiment aan vis, vlees, aardappelen, groenten, fruit en zuivel. Aan elk van deze productgroepen was een horecabedrijf of -gelegenheid gekoppeld die smaakvolle gerechten en hapjes maakten. De bezoekers konden bij het bezoeken van de verschillende tenten proeven van deze hapjes en gerechten, waar ook goed gebruik van werd gemaakt. Tevens stonden in deze tenten ook verschillende agrarische ondernemers en verwerkers van diverse producten klaar om de gestelde vragen te beantwoorden en verdere uitleg te geven. Het was een leerzaam en leuk opgezet festival voor zowel de kinderen als volwassenen. Er waren alleen wat minder bezoekers dan verwacht maar toch altijd nog ruim 5000. Misschien is het goed om dit in alle gemeenten van de provincie een keer te doen. Het is een goed middel om je als sector te presenteren aan een breed publiek. Dit festival is mede gefinancierd met steun van het Europese Fonds voor regionale ontwikkeling van de Europese Commissie en de Provincie Flevoland.

Bert vd Vegte

Archief > 2009 > juni