Ik zie, ik zie wat jij niet ziet

20160707 Orchideeënhoevedonderdag 07 juli 2016 11:22

Eén van de thema's waar we ons als ChristenUnie in de provincie mee bezig houden is: Oog voor het kleine. Dit houdt me de laatste tijd toch wel bezig. Want wat is dat kleine? Is dat het kleine wat we zoeken in het politieke werk of is dat misschien wel het kleine in ons dagelijkse werk waar we het verschil kunnen maken?

Het is moeilijk vinden maar toch is het aan de andere kant vrij gemakkelijk. Vaak hoor ik mensen om me heen die aangeven dat het een gejaagde en drukke tijd is. Ik betrap me er zelf ook op dat je snel meegezogen wordt. In dat licht is het 'kleine' misschien wel dat stukje tijd dat we voor onze naaste of voor onszelf vrij kunnen maken. Velen leven in zorg of eenzaamheid. Wat is het goed om elkaar vanuit de liefde te dienen, elkaar vast te houden en te bemoedigen. Het gebed is een machtig wapen. Dit gebed, wat in onze ogen klein mag zijn, kan toch grote veranderingen teweeg brengen. Laten we een stukje van onze tijd beschikbaar te stellen door te bidden voor hen die het moeilijk hebben. Zo wordt het kleine groot en zal het ook uitwerking hebben in het grote werk van het Koninkrijk.
Ik wens u allen een fijne vakantie toe met oog voor het 'kleine'.

Louwe Post,
Statenlid

De fractieleden van de ChristenUnie schrijven bij toerbeurt een persoonlijke blog. Hierin komen onderwerpen aan orde die hen bezig houden en die zij belangrijk vinden. Wilt u reageren, stuur dan uw bericht aan ons fractiebureau.

Archief > 2016 > juli