Ontslag gedeputeerde Jurie van den Berg

donderdag 05 oktober 2023 17:50

Als fractie hebben we met teleurstelling kennis genomen van het ontslag dat door gedeputeerde Jurie van den Berg is ingediend bij Provinciale Staten. Allereerst is dit natuurlijk een zeer teleurstellende uitkomst voor Jurie persoonlijk. Tegelijkertijd respecteren wij deze moeilijke beslissing en wensen Jurie sterkte en alle goeds toe voor nu en in de toekomst. Het ambt van Gedeputeerde is geen gemakkelijk ambt. Er rust veel verantwoordelijkheid op de schouders van gedeputeerden, er wordt veel van ze gevraagd qua kennis en inzet. Voorlopig zijn de portefeuilles van Jurie verdeeld onder de overige vijf leden van GS.

Eventuele vervolgstappen en keuzes zijn in eerste instantie de verantwoordelijkheid van onze coalitiegenoot BBB. Uiteraard kijken wij als coalitie ook gezamenlijk naar de mogelijkheden die er zijn. Als fractie van de ChristenUnie blijven wij ons, samen met onze coalitiepartners, onverminderd inzetten om de afspraken en de ambities in ons coalitieakkoord de komende vier jaar te realiseren.

Namens de fractie,

Ria Visser-Kapitein