Communiceren

20170515 blog Klazienmaandag 15 mei 2017 12:10

De ChristenUnie verzorgt een cursus Communiceren voor Raadsleden, die ik mag volgen. Raadslid ben ik niet, communiceren doe ik wel. Namens de fractie verzorg ik de maandelijkse nieuwsbrief, de stukjes op onze Facebookpagina, tweets op Twitter en berichten op onze website.

Ik probeer daarbij telkens de onderwerpen, de woorden en de toon te zoeken die u als lezer aanspreken. Dat valt niet altijd mee; ik ben mij ervan bewust dat politiek niet een onderwerp is dat hoog op de interesselijst van de meeste mensen staat. Politiek ‘leeft’ niet erg, en provinciale politiek al helemaal niet. Is dat erg? Ja en nee.

Erg is het niet, nee, als er weinig betrokkenheid is. Misschien betekent het wel dat wij ons werk als provinciale bestuurders gewoon goed doen. Immers, zodra er iets mis dreigt te gaan wordt het wel uitgemeten in de media en vindt iedereen er wel iets van. We vinden het heel belangrijk dat u ons ook dan weet te vinden. We zien het als een blijk van vertrouwen dat u ons niet bij elk onderwerp op de vingers kijkt (of tikt) maar ervan uit gaat dat wij doen wat we bij de verkiezingen hebben beloofd.

Jammer is het soms wel. Wij zijn er druk mee en vinden het belangrijk wat we doen, proberen het ook zo goed mogelijk te doen. Dat willen we dan ook graag vertellen. We willen graag dat u weet wat we doen en met ons meedenkt. De Statenleden van onze fractie zijn gekozen volksvertegenwoordigers en hoe kunnen zij iemand vertegenwoordigen die geen idee heeft waar ze mee bezig zijn?

Daarom blijf ik schrijven en blijf ik u oproepen te reageren, mee te denken, misschien eens een fractievergadering te bezoeken. Daarom ook gaan we proberen de komende tijd het aantal volgers op Facebook uit te breiden. Daarom zult u regelmatig berichten van onze fractie zien langskomen, die u soms uitgebreid leest, soms snel even scant en soms meteen weg scrolt. Ik weet in ieder geval zeker dat wij open zijn over wat we doen en dat u altijd de mogelijkheid hebt ons daarop aan te spreken. Maakt u daar vooral gebruik van!

Klazien Jansen,
Fractiemedewerker

De fractieleden van de ChristenUnie schrijven bij toerbeurt een persoonlijke blog. Hierin komen onderwerpen aan de orde die hen bezig houden en die zij belangrijk vinden. Wilt u reageren, stuur dan uw bericht aan ons fractiebureau.

Archief > 2017 > mei