Er staat 15 maart iets op het spel!

Kandidaten TK2017 verkiezingscongresdinsdag 14 maart 2017 10:00

Ik ben een hoopvolle realist. Wij leven in een vrij land, dat verbonden is met zijn christelijke wortels. Waarin we naar elkaar omzien. Waarin gezinnen de ruimte krijgen. En waarin je vrij bent in wat je gelooft. Maar dat is niet vanzelfsprekend. Daar moeten we voor waken en strijden, elke dag.

Er staat echt iets op het spel bij de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart. Maar ik ben hoopvol over de toekomst als we vanuit ons geloof samen aan onze idealen werken.

Ik sta, als hoogste Flevolander (nr. 24), op de kandidatenlijst van de ChristenUnie voor de Tweede Kamer verkiezing. Afgelopen tijd hebben we intensief campagne gevoerd en veel mooie en goede gesprekken gevoerd met heel veel mensen. Tijdens deze gesprekken heb ik ook mogen spreken uit mijn persoonlijke motivatie. Veel mensen vroegen daarbij waarom ik mij verkiesbaar heb gesteld voor de ChristenUnie.

Daar heb ik minimaal vijf belangrijke redenen voor:

1. De ChristenUnie staat voor een hoopvolle toekomst voor onze (klein)kinderen, door te investeren in gezinnen, onderwijs en zorg. In de stad én in de regio.
  2. De ChristenUnie maakt zich sterk voor een samenleving waarin ieder leven meetelt. Vanaf het allereerste begin tot allerlaatste eind. Daarom investeert de ChristenUnie in zorg voor het ongeboren leven, voor ouderen, voor gehandicapten, chronisch zieken of mensen met Downsyndroom.
  3. De ChristenUnie gaat voor een samenleving waarin mensen de vrijheid hebben om vanuit hun geloof te leven. Zodat mensen zich vanuit hun diepste overtuigingen kunnen inzetten voor hun werk, buurt of school. Dus staat de ChristenUnie pal voor het bijzonder onderwijs.
  4. De ChristenUnie wil een gezonde schepping. De overheid moet samen met ondernemers en burgers werken aan een duurzame toekomst voor onze kinderen. Zo wil de ChristenUnie in één generatie naar een schone energievoorziening.
  5. De ChristenUnie wil dat mensen waardig ouder kunnen worden en is dus tegen de plannen voor ‘voltooid leven’. De ChristenUnie gelooft in de kracht van goede zorg en aandacht voor ouderen. Juist in een samenleving die ouderdom helaas steeds minder waardeert.

De ChristenUnie is een partij ván christenen, vóór iedereen. Een stem op de ChristenUnie is een stem voor een hoopvol realistisch en voluit christelijk geluid.
Daar sta ik voor! Ik hoop dan ook dat u 15 maart een keuze maakt voor de ChristenUnie. Het belangrijkste is dat u gaat stemmen. Ik vertrouw erop dat de komende vier jaar dit hoopvol realistisch en voluit christelijk geluid in de Tweede Kamer zal klinken. Draagt u daar aan bij?

Harold Hofstra,
Fractievoorzitter

N.B.: bent u benieuwd naar wat de ChristenUnie de afgelopen periode heeft bereikt? Lees dan hier verder.
De fractieleden van de ChristenUnie schrijven bij toerbeurt een persoonlijke blog. Hierin komen onderwerpen aan de orde die hen bezig houden en die zij belangrijk vinden. Wilt u reageren, stuur dan uw bericht aan ons fractiebureau.

Archief > 2017 > maart