Ruimte maken

CU Flevoland PS en WS 2019-59.jpg
Door Lubbert Schenk op 24 november 2022 om 11:25

Ruimte maken

Afgelopen woensdag is de nieuwe lijst met de kandidaten voor de provinciale en waterschap verkiezingen bekend gemaakt. Mijns inziens een mooie en evenwichtige lijst met kundige en ervaren kandidaten, waarin alle gemeentes in de provincie zijn vertegenwoordigd.

Dat maakt het voor mij een stuk makkelijker om ruimte te maken en in Maart afscheid te nemen van de provinciale politiek. De verkiezing slogan is “Ruimte voor elkaar in Flevoland” een mooie slogan waarin we ook een diepere geestelijke betekenis in kunnen zien.

In de provinciale politiek gaat het ook over verdeling van ruimte.  Ruimte die schaars wordt in Nederland. In Flevoland hebben we echter (nog) ruimte genoeg, het is echter wel belangrijk om deze ruimte op een goede manier te verdelen. Er komt dan de volgende periode ook veel af op de fractie.

In Genesis 26:22 staat dat Izaäk een waterput aanlegde op de plaats van een bron en die plek noemde hij 'Rehoboth'. De betekenis van de Hebreeuwse naam Rehoboth is ‘ruimte' of 'verruiming’.  Het woord “Rehoboth” heeft de ook betekenis ‘De Here Heeft ruimte gemaakt’. Niet alleen hier op aarde maar ook in de Hemel door het verlossende werk van de Here Jezus