Strijden voor wat kwetsbaar is

CU Flevoland PS en WS 2019-61web.jpg
Door Bryant Heng op 18 april 2019 om 11:08

Strijden voor wat kwetsbaar is

Het zal u vast niet ontgaan zijn, afgelopen maand waren de Provinciale Staten- en Waterschapsverkiezingen. Voor mij een spannende maar ook een enerverende periode als 4e kandidaat op de provinciale lijst van de ChristenUnie in Flevoland.

Na een mooie campagne met de slogan 'Waardevol Werken aan Flevoland' hebben we als ChristenUnie met stemmenwinst onze 3 zetels in de Staten weten te behouden. Graag wil ik dan ook iedereen danken die zich met veel positieve energie en vol passie heeft ingezet om dit te bereiken, zonder u was het niet gelukt!

Tijdens de campagne hebben we een aantal waardevolle sociale initiatieven bezocht. Deze hebben we in het zonnetje kunnen zetten door een taart als blijk van waardering langs te brengen. Van een van deze bezoeken is één moment mij in het bijzonder bijgebleven.

We langs geweest bij vrijwilligersorganisatie Stichting Wensjes Almere. Deze stichting zet zich, samen met een netwerk van vrijwilligers, in om binnen 24 uur noodhulp te bieden aan minderbedeelden in de stad. De drijvende kracht achter Stichting Wensjes is oprichtster Els van Boxtel. Tijdens ons bezoek aan het werkatelier van de stichting vertelde deze Almeerse dat zij tijdens haar jeugd het voorrecht heeft gehad om samen te werken met Majoor Alida Bosshardt, haar grote voorbeeld. Wat zij in die periode heeft geleerd zet zij nu voort bij Stichting Wensjes.

Vanwege de kleinschaligheid zijn vrijwilligersorganisaties zoals Stichting Wensjes nog altijd sterk afhankelijk van donaties en giften. Ze worden bovendien voor 100% draaiende gehouden met vrijwilligers. Juist deze initiatieven en mensen zoals Els zijn waardevol en verdienen een extra steun in de rug. Zij helpen de kwetsbaren in de samenleving vooruit, doorbreken de cirkel van intergenerationele armoede, en geven mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt het arbeidsgevoel terug. Ze dragen bij aan een krachtige samenleving. Zulke initiatieven liggen mij na aan het hart, dat is voor mij pas waardevol werken aan Flevoland!

De fractieleden van de ChristenUnie schrijven bij toerbeurt een persoonlijke blog. Hierin komen onderwerpen aan de orde die hen bezig houden en die zij belangrijk vinden. Wilt u reageren, stuur dan uw bericht aan ons fractiebureau.