Beoogd lijsttrekker bekend

Harold Hofstra.jpgvrijdag 09 september 2022 10:06

Harold Hofstra is de beoogde lijsttrekker van ChristenUnie voor de provinciale verkiezingen in 2023.

Harold Hofstra is voorgedragen als beoogd lijsttrekker van Flevoland voor de ChristenUnie bij de provinciale verkiezingen van volgend voorjaar. Harold (45) uit Lelystad is sinds 2018 namens de ChristenUnie gedeputeerde in het college van Flevoland.

Met de keuze voor Harold kiest de ChristenUnie voor een bekend gezicht, ervaring en continuïteit. Harold Hofstra is sinds 2015 politiek actief binnen de Statenfractie, sinds 2016 was hij fractievoorzitter en sinds 2018 is hij gedeputeerde namens de ChristenUnie in Flevoland. In 2019 was hij voor het eerst lijsttrekker bij de provinciale statenverkiezingen.

Harold, sinds 2007 woonachtig in Flevoland, geldt als een bedreven debater met een brede dossierkennis. Als gedeputeerde heeft hij o.a. de portefeuille financiën, natuur, water en landelijk gebied. Een brede portefeuille waar veel actuele maatschappelijk relevante ontwikkelingen spelen.

De selectiecommissie van de ChristenUnie Flevoland heeft Harold bij het provinciaal bestuur voorgedragen als beoogd lijsttrekker. Dit advies heeft het bestuur, in samenspraak met de voorzitters van de lokale afdelingen, unaniem overgenomen Voorzitter Jacob Hoefnagel is dan ook blij met de uitkomst van de selectieprocedure: “Harold verbindt een grote politieke vaardigheid aan een bevlogen christelijk politiek geluid met een oprechte inhoudelijke betrokkenheid. Dat is precies de combinatie die we zoeken, juist in deze roerige tijden”.

De volledige kandidatenlijst voor de provinciale verkiezingen wordt dit najaar definitief vastgesteld door de leden.