Dankbaar voor het vertrouwen

CU Flevoland PS en WS 2019-71 top.jpgzaterdag 23 maart 2019 14:04

Het was woensdag een spannende dag na weken van campagne voeren. Wordt onze inzet van de afgelopen vier jaar beloond? Ondanks de spanning was er ook een gevoel van vertrouwen. Vertrouwen dat we er menselijkerwijs alles aan hebben gedaan om als ChristenUnie te laten zien waar we voor staan, maar ook vertrouwen dat onze Hemelse Vader alles in zijn hand heeft.

Een dag later werd duidelijk dat we een mooie winst hebben behaald. De ChristenUnie kreeg ongeveer 1700 stemmen meer dan in 2015! Aangezien er dit keer ook sprake was van een hogere opkomst, deze bedroeg in Flevoland 53,5% t.o.v. 45,6 % in 2015, heeft zich dat niet in zetelwinst vertaald. Maar we zijn ontzettend dankbaar dat we 3 zetels hebben behouden in de Provinciale Staten. De afgelopen jaren hebben we namelijk met deze 3 zetels veel kansen gekregen om beleid bij te sturen of nieuw vorm te geven.

De uitslag geeft ook reden tot zorg, er is sprake van een enorme verschuiving. Nieuwkomer Forum voor Democratie komt in één keer met 8 zetels nieuw in de Provinciale Staten. We weten heel weinig van deze partij en ze hebben de afgelopen periode in de provincie op geen enkele manier laten zien waar ze voor staan. Veel gevestigde partijen hebben zetels verloren, wat hen dwingt om nieuwe samenwerkingsverbanden aan te gaan.

We zien desondanks de toekomst met vertrouwen tegemoet. De afgelopen tijd hebben we mogen ervaren wat een enthousiaste mensen er zijn binnen onze partij. Op zoveel manieren is er hard gewerkt en lokaal was er enorm veel energie om er samen de schouders onder te zetten. Het vertrouwen dat we van de kiezer hebben gekregen met deze uitslag geeft dan ook vooral veel reden tot dankbaarheid!

Vanuit de waterschappen kwam donderdag ook goed nieuws. De ChristenUnie en de SGP haalden apart van elkaar vorige verkiezingen 2 zetels. Nu ze voor het eerst samen meededen, met als doel een krachtigere stem te krijgen in het Waterschap Zuiderzeeland, haalde de lijstcombinatie 3 zetels. De ChristenUnie-SGP is hiermee de op één na grootste partij in het Waterschap Zuiderzeeland.

Wij willen u danken voor uw stem op onze partij en voor uw vertrouwen. De komende vier jaar zullen we zowel in de provincie als in de waterschappen er weer alles aan doen om een helder christelijk geluid te laten horen. We kunnen door uw steun ook de komende vier jaar weer waardevol werken aan Flevoland!

Een hartelijke groet namens fractie, bestuur en campagneteam,
Harold Hofstra

Archief > 2019 > maart