Harold Hofstra nieuwe fractievoorzitter

DSCI2760 Harolddinsdag 30 augustus 2016 10:55

Harold Hofstra (39) uit Lelystad is gekozen tot de nieuwe fractievoorzitter van ChristenUnie Flevoland. Harold Hofstra is sinds de verkiezingen van maart 2015 lid van Provinciale Staten. Hij stond bij de laatste verkiezingen op de tweede plaats achter Roelof Siepel die meer dan 8 jaar fractievoorzitter is geweest van de Provinciale fractie. Roelof Siepel blijft actief als Statenlid.

Harold Hofstra heeft bestuurskunde gestudeerd, is sinds 2007 woonachtig in Lelystad, getrouwd en heeft drie kinderen. Hij is in zijn dagelijks leven werkzaam bij de gemeente Lelystad als portefeuillecoördinator. Binnen de fractie was hij tot op heden lid van de commissie Duurzaamheid en de werkgroep Europa. “Harold Hofstra heeft in de afgelopen periode bewezen dat hij zijn dossiers beheerst en heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een kundig Statenlid en scherp debater” aldus Roelof Siepel.

Nadat Roelof Siepel aangaf een stapje terug te willen doen was de fractie unaniem in haar keuze voor Harold Hofstra als nieuwe fractievoorzitter. Fractie en bestuur zijn ervan overtuigd dat hij in staat zal zijn de ingezette lijn voort te zetten. “De ChristenUnie stelt zich constructief op, is transparant en kiest voor een open blik naar de Flevolandse samenleving. De fractie komt op voor wat kwetsbaar is en heeft oog voor het kleine, en dat zal zo blijven”.

Harold Hofstra verwoordt zijn ambities als volgt: “De ChristenUnie is een partij met een duidelijk herkenbaar Bijbels profiel, waarbij zorg voor het kwetsbare, de omgeving en samenleving centraal staan. De ChristenUnie wil verantwoordelijkheid aan de samenleving geven, in plaats van over-reguleren. Dat wil zeggen dat wij samen met burgers, bedrijven en gemeenten problemen willen aanpakken.”

De wijziging van het fractievoorzitterschap heeft ook gevolgen voor de verdeling van de commissies. Harold Hofstra zal de portefeuille Bestuur op zich nemen en het burgercommissielid Lloyd Ferdinand zal zitting nemen in de commissie Duurzaamheid. Statenlid Louwe Post zal de portefeuille Economie houden en Roelof Siepel blijft verantwoordelijk voor de portefeuille Ruimte.

Archief > 2016 > augustus