Pasen 2020

CU Flevoland PS en WS 2019-59.jpg
Door Lubbert Schenk op 14 april 2020 om 11:25

Pasen 2020

Wanneer ik dit schrijf is het Goede Vrijdag, we gedenken het worst-case scenario in de geschiedenis van de schepping. De hoop van de volgelingen van Jezus was tot een compleet dieptepunt gekomen. Hun verwachting van de toekomst werd compleet weggevaagd, hun meester werd gekruisigd en begraven.

Nu beleven we ook tijden waar worst-case scenario’s aan de orde van de dag zijn. We zitten in een intelligente lockdown en de economie is platgelegd door een microscopisch klein virus. Er heerst angst en onzekerheid en niemand weet hoe lang dit nog gaat duren en wat de gevolgen zullen zijn en we weten niet op welke manier we het leven weer op kunnen pakken als dit voorbij gaat.

Het politieke werk is ook stilgelegd, op dit moment kunnen we geen besluiten nemen omdat er een wet is waarin staat dat we lijfelijk aanwezig dienen te zijn in de vergaderzaal. Inmiddels is er een noodwet aangenomen die het mogelijk maakt om ook op afstand besluiten te nemen. Als fractie vergaderen we digitaal via Skype en alhoewel het behelpen is, werkt het toch. We hebben zelfs een digitaal bakje koffie gedrongen met ons oud statenlid Jan Eric Geersing, die ons heeft bijgepraat over de geschiedenis van de Oostvaardersplassen.

Op dit moment krijgen we bericht dat het virus ook ons huisgezin getroffen heeft en moeten we ook in quarantaine. Gelukkig hebben we milde klachten.

Gelukkig weten we dat na Goede Vrijdag Pasen komt, het feest van de wederopstanding, een feest van hoop en nieuw leven, in dit vertrouwen mogen we de komende tijd ons werk op afstand in gewijzigde vorm toch voort zetten .

Veel sterkte en houd Hoop

Lubbert Schenk