Blogs van de statenfractie

Bio: logisch?

20170912 blog Klazien2dinsdag 12 september 2017 11:11 Iedereen weet inmiddels wel dat het er met ons klimaat niet zo rooskleurig voorstaat. Bijna iedereen vindt ook wel dat we daar iets aan moeten doen. Als het u net zo vergaat als mij, bekruipt u soms het gevoel dat het, aan de ene kant, misschien wel meevalt. Of, aan de andere kant, dat een enkel individu of gezin toch niets kan betekenen als het gaat om dit grote, wereldwijde vraagstuk. lees verder

Van sociaal plan naar sociaal plan

20170717 blog Janmaandag 17 juli 2017 13:43 Het zal je maar gebeuren: een reorganisatie met massa-ontslagen waarbij jij getroffen wordt. Het overkwam mij in het voorjaar van 2011. Nu, ruim 6 jaar later, neem ik ontslag en dat voelt totaal anders: zelf de regie i.p.v. je werkgever. Het dubbele is dat ik juist dankzij het ontslag in 2011 (sociaal plan), nu ontslag op eigen initiatief kan nemen. lees verder

Meer bewegen, gezonder leven

20170629 blog Lloyddonderdag 29 juni 2017 10:55 Het is algemeen bekend dat meer bewegen de gezondheid bevordert en de kans op hart- en vaatziekten en diabetes helpt verlagen. Uit landelijk onderzoek komt Flevoland naar voren als de op een na slechtste regio met de meeste volwassenen met overgewicht: 52,4% van de Flevolanders is te zwaar. Op jonge leeftijd al beginnen met bewegen is daarom heel verstandig. lees verder

Wortels

20170613 blog Harolddinsdag 13 juni 2017 13:36 Van 27 t/m 29 juni D.V. mag ik deelnemen aan een driedaagse Summerschool van het Wetenschappelijk instituut van de ChristenUnie. In het Benedictijner klooster in Doetinchem zullen we stil staan bij de rijke christelijk-sociale traditie en verdiepen wij ons in haar relevantie voor de politiek van vandaag. lees verder

Indrukken van het ChristenUnie Partijcongres

Lloyd2donderdag 01 juni 2017 10:48 Op zaterdag 20 mei jl bezocht ik het 35e partijcongres van de ChristenUnie samen met ruim 400 andere bezoekers in het bosrijke Lunteren. Het congres had als thema 'Vrij om te geloven'. Op indringende wijze werd vormgegeven aan dit thema onder meer door een gesprek met de 17-jarige Hassan Mohammedi die als vluchteling naar Nederland kwam. lees verder

Meer blogs van de fractie