Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief maart 2021

Beste meneer/mevrouw ##insertion## ##lastname##,

Deze nieuwsbrief staat voor een groot deel in het teken van de verkiezingen van komende week. Een spannende periode breekt aan. In de peilingen staat de ChristenUnie op één zetel winst.

Als Provinciale fractie hebben we dit jaar een mooie start mogen maken, verderop in de nieuwsbrief leest u daar meer over.

Een hartelijke groet,

Lubbert Schenk

In deze nieuwsbrief

• Campagne in Coronatijd
  • Stikstof aanpak
  • Duurzaamheidsestafette Regiorace
  • 15 maart online gebedsbijeenkomst
  • Blog Harold Hofstra: (Appel)bomen
  • Blog Bryant Heng: Flevoland voor jong en oud
  • Contactgegevens
  • Agenda

Campagne in coronatijd

Achter de schermen is de Tweede Kamercampagne al meer dan een jaar geleden begonnen. Toen startte, in het pre-coronatijdperk, vanuit het partijbureau het eerste kiesonderzoek.

Stikstof aanpak

In de Provinciale Staten van februari stond onder andere de stikstof aanpak voor de provincie op de agenda. Een complex en lastig onderwerp, waar al veelvuldig over gesproken is. Naar onze mening ...

Duurzaamheidsestafette Regiorace ChristenUnie Flevoland

Diverse vertegenwoordigers van de ChristenUnie in Flevoland hebben zaterdag 6 maart jongst leden deelgenomen aan de Regiorace estafette van de ChristenUnie. Daarvoor hebben ChristenUnie afdelingen in Flevoland concrete duurzaamheidsplannen aangedragen die ze willen meegeven aan de Tweede Kamerfractie. Deze plannen zijn vervolgens in een duurzame estafette naar Amersfoort gebracht. Het motto van de Regiorace was ‘Geef de aarde door’ en sluit aan bij het ChristenUnie campagnethema ‘zorg voor de schepping’.

15 maart Online gebedsbijeenkomst

Op de laatste maandag voor de verkiezingen is er traditioneel een gebedsbijeenkomst. Op 15 maart wordt dit uitgezonden vanuit Almere en is online te volgen via: ChristenUnie.nl/gebedsbijeenkomst

Blog Harold Hofstra: (Appel)bomen

De meeste mensen kennen de bekende uitspraak: “Als ik wist dat morgen de wereld zou vergaan, dan zou ik vandaag een appelboompje planten” van Maarten Luther. Deze uitspraak, gedaan in 1532, geeft naar mijn mening niet alleen blijk van optimisme maar roept ons ook op om wat we vandaag kunnen doen (voor onze omgeving) niet na te laten.

Blog Bryant Heng: Flevoland voor jong en oud

Ondanks de coronacrisis gaat het provinciale werk gewoon door. Al bijna een jaar vergaderen we veelal in digitale vorm. Dessalniettemin blijven we zoeken naar ruimte en mogelijkheden om te luisteren en in gesprek te gaan met bijvoorbeeld jongeren.

Contact

Wij horen graag wat wij voor u kunnen betekenen. Heeft u een vraag of informatie die voor ons van belang is, stuur ons een e-mail door op één van de foto's te klikken.

Foto Henriette      Jaap.jpg

Harold Hofstra     Henriette van Keulen Lubbert Schenk    Bryant Heng       Jaap Oosterveld Gedeputeerde     Statenlid                  Statenlid              Statenlid             Burgerlid

Rob.jpg

Rob van Lummel

Fractie bureau

Volg ons op  en op  .
En natuurlijk houden we u op de hoogte via onze website.
Voor algemene vragen mailt u ons fractiebureau.

Agenda

Vanwege corona zijn er op dit moment geen vergadering toegankelijk voor publiek. Wel zijn de vergaderingen van de provincie live te volgen via een stream.  Voor de provinciale agenda, klik hier.

13 maart      Campagne zaterdag       Lees verder

15 maart      Gebedsbijeenkomst        Lees verder