Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief juni 2021

Beste meneer/mevrouw ##insertion## ##lastname##,

We zijn dankbaar dat, na een heel aantal maanden van afwezigheid, Tamara Baas weer terug is in onze fractie. In deze nieuwsbrief deelt ze wat over de afgelopen maanden.

Omdat Tamara weer terug is, hebben we afscheid moeten nemen van Henriëtte van Keulen - Nentjes.  Henriëtte, bedankt voor je inzet en inbreng tijdens de fractievergaderingen en het Statenwerk. We hebben genoten van je aanwezigheid.

Eind mei is, tijdens de Provinciale Staten, de perspectiefnota besproken. Deze nota is een belangrijk stuk voor de provincie. Hierin worden afspraken gemaakt voor de langere termijn. In deze nieuwsbrief kunt u onze bijdrage lezen.

De komst van grote datacenters houden wij nauwlettend in de gaten, hierover kunt u in deze nieuwsbrief het een en ander lezen.

Ik wens u veel leesplezier, mocht u vragen of opmerkingen hebben, dan horen wij dat  graag.

Een hartelijke groet,

Lubbert Schenk

In deze nieuwsbrief

• Perspectienota 2021
  • Vragen en antwoorden datacenters
  • Stapsgewijze doorontwikkeling van Batavialand in Lelystad
  • Motie: Voorkom dwangarbeid productieketen zonnecellen
  • Tamara Baas: Weer terug in de Staten
  • Blog Harold Hofstra: Sport als vliegwiel
  • Blog Rob van Lummel: Lente
  • Contactgegevens
  • Agenda

Perspectiefnota 2021

Woensdag 26 mei werd in de Provinciale Staten de perspectiefnota 2021 behandeld. Fractievoorzitter Lubbert Schenk heeft tijdens deze vergadering een rede uitgesproken waarin hij verwoordde hoe de ChristenUnie aankijkt tegen de perspectiefnota.

Vragen en antwoorden datacenters

Op 7 april heeft de provinciale fractie vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten over de komst van (grote) datacenters. Deze vragen vindt u elders bij dit artikel. We maken ons ...

Stapsgewijze doorontwikkeling van Batavialand in Lelystad

De afgelopen maanden hebben we in de commissie Economie, Mobiliteit en Samenleving (EMS) meerdere malen gesproken over de huidige situatie en de mogelijke doorontwikkeling van Batavialand in Lelystad. Batavialand is bekend door onder andere het schip in de Batavia-Haven van Lelystad en is door de jaren heen door menig Flevolander bezocht als onderdeel van een schoolbezoek of als weekenduitje.

motie Voorkom dwangarbeid productieketens zonnecellen

Met deze motie wil de ChristenUnie bereiken dat de provincie, in overleg met andere provincies en het rijk, onderzoekt op welke manier voorwaarden gesteld kunnen worden aan de partijen die ...

Weer terug in de Staten

Na een periode van bijna een jaar keer ik terug in Provinciale Staten. Een jaar waarin een aantal dingen in mijn leven behoorlijk op zijn kop hebben gestaan en ook veranderd zijn.

Blog Harold Hofstra: Sport als vliegwiel

Eindelijk, Corona lijkt op zijn retour! Het kabinet kondigde deze week aan alle genomen maatregelen weer tegen het licht te houden en ook de 25- en 26-jarigen krijgen een oproep om zich te laten vaccineren. Als klap op de vuurpijl kwam ook het bericht naar buiten dat men verwacht dat de Nederlandse economie zich snel zal herstellen en verwachtingen van economische groei van 3 tot 4 procent stemmen ons optimistisch.

Blog Rob van Lummel: Lente

Ik vind het voorrecht om in de polder te wonen. Elk seizoen ziet de polder er weer anders uit. In de herfst wordt er door de boeren volop geoogst. Volgeladen wagens rijden af en aan, vol met aardappels, wortels, suikerbieten. In de winter komt het land tot rust, dan geniet ik van de vergezichten. En wanneer het lente wordt lijkt het wel of alles ontwaakt uit een winterslaap. Het land komt weer tot leven, er wordt geploegd, gezaaid, beregend. De bomen botten uit, wat dor en dood lijkt te zijn, wordt weer groen. Op de velden komen plantjes tot leven. De tulpenvelden kleuren in de mooiste kleuren.

Contact

Wij horen graag wat wij voor u kunnen betekenen. Heeft u een vraag of informatie die voor ons van belang is, stuur ons een e-mail door op één van de foto's te klikken.

foto Tamara kop      Jaap.jpg

Harold Hofstra     Tamara Baas       Lubbert Schenk    Bryant Heng         Jaap Oosterveld Gedeputeerde     Statenlid             Statenlid              Statenlid              Burgerlid

Rob.jpg

Rob van Lummel

Fractie bureau

Volg ons op  en op  .
En natuurlijk houden we u op de hoogte via onze website.
Voor algemene vragen mailt u ons fractiebureau.

Agenda

Vanwege corona zijn er op dit moment geen vergadering toegankelijk voor publiek. Wel zijn de vergaderingen van de provincie live te volgen via een stream.  Voor de provinciale agenda, klik hier.

30 juni      Provinciale Staten     online mee kijken, klik hier

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief