Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Mei 2020

Beste meneer/mevrouw ##insertion## ##lastname##,

U heeft de volgende zin vast al vaker gelezen, maar toch wil ik daarmee beginnen. We leven in bijzondere tijden, dat merken we allemaal. Aan de ene kant komt er een heel deel van de samenleving stil te liggen terwijl er aan de andere kant keihard gewerkt wordt. Uiteraard mensen in de zorg, maar ook iedereen die eraan meewerkt dat wij onze dagelijkse boodschappen kunnen doen. Van vakkenvullers tot producenten en distributeurs van gebruiksartikelen en levensmiddelen. Zodat ons leven voor een groot deel ook door kan gaan, zij het in een aangepaste vorm.

Ik weet niet hoe het u vergaat, maar ik merk dat het gebrek aan ontmoetingen met andere mensen mij zwaar valt. Gelukkig ben ik gezond, daar ben ik dankbaar voor, maar toch voel ik het gemis van het contact met anderen. Ook mijn werk als docent in het voortgezet onderwijs doe ik vanuit huis en net als het politieke werk is dat een vak waarbij het contact en de interactie met anderen heel belangrijk is. Als de directe vorm daarvan wegvalt, ben je al blij dat je af en toe even mail- of appcontact hebt met leerlingen of collega’s.

We mogen ons gezegend weten met onze landelijke overheid en deskundigen die hen adviseren. Duidelijke richtlijnen en wat fijn dat mensen zich eraan houden!

Ondanks al onze menselijke inspanningen zijn er ook geliefden die ons kunnen ontvallen of waar wij ons zorgen over maken. We mogen ons veilig weten in Gods handen. Onze tijden zijn in zijn Hand, Hij is groter dan welke crisis ook. Zullen wij ons aan Hem toevertrouwen?

Een hartelijke groet namens de Statenfractie,
Tamara Strating,

In deze nieuwsbrief

• Uit de Staten
  • Dgitaal Werkbezoek
  • De Tong van Lucifer
  • Blogs Tamara Strating en Bryant Heng
  • Contactgegevens
  • Agenda

Uit de Staten

De eerste digitale vergadering van Provinciale Staten

Op 22 april was het zover, na invoering van de noodwet die digitale besluitvorming mogelijk maakt, hadden wij onze eerste digitale PS vergadering. Een volle agenda moest doorgewerkt worden, maar ondanks technische strubbelingen is het best goed verlopen.

Wat vooral veel tijd kostte, was bij aanvang van de vergadering en ook na de dinerpauze het controleren of alle Statenleden present waren. Van 41 personen te horen krijgen dat ze present zijn is een stuk omslachtiger dan een handtekening plaatsen op de presentielijst, dat zult u begrijpen.

De griffie heeft er heel veel werk aan gehad om deze vergadering mogelijk te maken en dat is goed om te bedenken en om dat ook te benoemen. Ontzettend belangrijk, deze stille krachten die ons als Statenlid ondersteunen.

Voor het politieke debat was volop ruimte en dat is een groot goed. Wat dat betreft leek deze digitale vergadering in grote lijnen op een fysieke vergadering. Inclusief schorsingen en diverse moties vreemd, waaronder die van ons en een aantal andere partijen over de Tong van Lucifer. Daarover leest u elders in deze nieuwsbrief meer.

Tamara Strating,

Digitaal Werkbezoek

Nadat halverwege maart duidelijk werd dat bijeenkomsten niet langer waren toegestaan en dat we de afstand van 1,5 meter aan moeten houden bij contacten met anderen, viel het politieke werk even ...

Update over het kunstwerk de Tong van Lucifer

Het kunstwerk de Tong van Lucifer langs de A6 houdt niet alleen vanwege de naam en symboliek al sinds de jaren ‘90 de gemoederen in de provincie bezig. Door de jaren heen heeft dit kunstwerk ...

Littekens

Hoe schrijf je een blog in een tijd waarin ontmoetingen met anderen maar in zeer beperkte mate kunnen plaatsvinden? Ik merk dat ik dat lastig vind. Ontmoetingen met anderen zorgen bij mij voor andere perspectieven, zodat ik naar iets wat ik meemaak, of waar ik over nadenk, anders kan kijken. Alsof ik er dan beter ‘omheen kan lopen’ om het van een andere kant te kunnen belichten.

Vrijheid koesteren en in Zijn vrijheid mogen leven

Dit jaar 2020 is een jubileumjaar waarin 75 jaar bevrijding op 4 en 5 mei uitgebreid herdacht en gevierd had moeten worden. In plaats daarvan zijn er veelal sobere en lege bijeenkomsten zonder publiek, alles netjes conform coronamaatregelen. In de stilte, en in een verstilde maatschappij herdenken we de offers die velen tijdens de oorlog, vaak met hun leven, hebben gebracht zodat wij nu in vrijheid mogen leven.

Contact

Wij horen graag wat wij voor u kunnen betekenen. Heeft u een vraag of informatie die voor ons van belang is, stuur ons een e-mail door op één van de foto's te klikken.

foto Rob.jpg
Harold Hofstra       Tamara Strating      Lubbert Schenk      Bryant Heng        Rob van Lummel
Gedeputeerde        Statenlid                Statenlid                Statenlid             Fractiebureau

Volg ons op  en op  .
En natuurlijk houden we u op de hoogte via onze website.
Voor algemene vragen mailt u ons fractiebureau.

Agenda

De volgende activiteiten staan gepland voor de maand mei. Alle vergaderingen zijn digitaal. Uiteraard geldt voor al deze plannen: Deo Volente.
13-05: Beeldvormende sessie (RND)
13-05: Integrale Statencommissie
18-05: Fractievergadering
25-05: Fractievergadering
27-05: Provinciale Staten

Graag attenderen wij u erop dat onze fractievergaderingen openbaar zijn. U bent van harte welkom een vergadering bij te wonen wanneer u vragen heeft, beschikt over kennis van een specifiek onderwerp of gewoon geïnteresseerd bent in provinciale politiek. Wij maken graag gebruik van uw expertise en ideeën! Stuurt u even een berichtje naar ons fractiebureau

Voor meer informatie over onze activiteiten, klik hier.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts