Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Samenwerking JA, Superstaat NEE

Geachte ChristenUnie-leden,

De EU heeft de afgelopen jaren steeds meer macht gekregen en gebruikt dat niet altijd ten goede. Een recent Flevolands voorbeeld hiervan is het Europese verbod op het pulsvissen. Toch klinkt de roep om verdere Europese integratie bij sommige partijen erg sterk. Ze willen een Europese Minister van Financiën of de oprichting van een gezamenlijk leger. De ChristenUnie-SGP wil daarentegen dat Europa teruggaat naar de kern.

Daarbij staat economische en diplomatieke samenwerking voorop. China en Rusland vormen een steeds krachtiger economisch en politiek machtsblok, terwijl in de Verenigde Staten het nieuwe beleidscredo “America First” domineert. Als provincie met veel internationaal opererende bedrijven profiteren we als we in samenwerking met andere Europese landen hier een vuist tegen kunnen maken en handelsregels kunnen opstellen die ons bedrijfsleven stimuleren.

Samenwerking is daarnaast noodzakelijk voor beleidsterreinen die christenen aan het hart gaan. Denk bijvoorbeeld aan de bestrijding van mensenhandel, gedwongen prostitutie, de aanpak van antisemitisme en de vormgeving van rechtvaardig en haalbaar vluchtelingenbeleid. De problemen rondom deze beleidsthema’s stoppen niet bij de grens met Duitsland en België.

Op de kandidatenlijst van de ChristenUnie-SGP staan vier Flevolanders die met visie en met geloofspassie zich willen inzetten om dit verhaal te vertellen. We hopen dat u hen wilt steunen met uw stem zodat in Europa het christelijke en Flevolandse geluid doorklinkt.

Vriendelijke groet,

Hildebrand Bijleveld
Bestuursvoorzitter ChristenUnie Flevoland

Meer weten over onze visie op Europa? Lees het ChristenUnie-SGP verkiezingsprogramma met als titel “Naar de kern”.

Kijk voor ons verkiezingsprogramma op: www.eurofractie.nl

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts