Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Eindejaarsnieuwsbrief

Beste meneer/mevrouw ##insertion## ##lastname##,

Nog enkele dagen en we mogen weer het feest vieren van de komst van onze Redder naar deze wereld. Los van alle romantiek en gezelligheid mogen wij ons telkens weer realiseren: God werd mens, Hij kwam onze wereld binnen. Dat blijft een wonder!

Wij, en velen met ons, mogen de komende weken genieten van wat rust. Het politieke werk ligt even stil. Na het reces hopen wij ons met nieuwe energie in te zetten voor het welzijn van onze mooie provincie.

Wij wensen u goede kerstdagen en Gods zegen voor 2018!

Een hartelijke groet namens de Statenfractie,
Harold Hofstra,

In deze nieuwsbrief

• Uitnodiging Nieuwjaarsbijeenkomst
  • Uit de Staten
  • Alles gaat voorbij, niets is ooit voltooid - afscheid Roelof Siepel
  • Flevoland maakt van de nul een punt
  • Blogs Lloyd Ferdinand en Klazien Jansen
  • Contactgegevens
  • Agenda

Uit de Staten

De Statenvergadering van 13 december was een bijzondere voor onze fractie. Niet alleen nam Roelof Siepel - na bijna vijftien jaar - afscheid van Provinciale Staten, Jan van Dijk werd in zijn plaats beëdigd als Statenlid en bovendien vierde Lloyd Ferdinand zijn zestigste verjaardag.

Inhoudelijk was wat ons betreft de motie over Lelystad Airport het belangrijkste onderwerp dat verder ter sprake kwam. Samen met een groot aantal andere partijen dienden wij een motie in waarin wij oproepen om de opening van Lelystad Airport niet uit te stellen. Er zijn teveel afspraken gemaakt, investeringen gedaan en verwachtingen gewekt om de uitgebreide luchthaven niet in 2019 open te stellen. Ook riepen wij in deze motie het kabinet op versneld te komen tot herindeling van het luchtruim. Lelystad Airport is een onderwerp dat de gemoederen bezig houdt. Het is belangrijk dat wij weloverwogen, eerlijke besluiten nemen en als overheid betrouwbaar zijn. Deze motie past daar naar onze overtuiging bij.

Alles gaat voorbij, niets is ooit voltooid

Met deze woorden begon de Commissaris van de Koning, Leen Verbeek, zijn afscheidswoorden gericht aan Roelof Siepel. Tijdens de Statenvergadering van 13 december jl. nam deze na bijna vijftien jaar Statenlidmaatschap afscheid.

Flevoland maakt van de nul een punt

Helaas neemt het aantal verkeersslachtoffers toe, ook in Flevoland. Afleiding in het verkeer is één van de oorzaken hiervan. Dit was de reden voor Vervoerberaad Flevoland om voor de jaarlijkse bijeenkomst als thema te kiezen: Alertheid in het verkeer.

Blijde boodschap

Het is een goed gebruik om rond de jaarwisseling elkaar toe te spreken bij de kerstborrel en de nieuwsjaarsbijeenkomst. In de privé- en professionele sfeer wordt terug geblikt op het afgelopen jaar en vooruit gekeken naar wat het nieuwe jaar zal brengen. Traditioneel wordt in de toespraak een blijde boodschap verwerkt met de bedoeling te inspireren en te motiveren.

Waardevol

De komende maanden zult u regelmatig de term ‘Waardevol’ zien langskomen bij de ChristenUnie. Dit is immers het thema voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart D.V. Waardevol, dat is een woord dat ons aanspreekt. We willen allemaal dat wat we doen waardevol is, dat ons leven waardevol is, dat we als waardevol gezien worden. We associëren onszelf graag met waardevolle dingen.

Contact

Wij horen graag wat wij voor u kunnen betekenen. Heeft u een vraag of informatie die voor ons van belang is, stuur ons een e-mail door op één van de foto's te klikken.

Harold Hofstra         Lloyd Ferdinand   Jan van Dijk
Duurzaamheid         Bestuur               Economie
Ruimte
Volg ons op  en op  .
En natuurlijk houden we u op de hoogte via onze website.
Voor algemene vragen mailt u ons fractiebureau.

Agenda

De volgende activiteiten staan gepland voor de maand januari. Uiteraard geldt voor al deze plannen: Deo Volente.

25 december t/m 5 januari: Kerstreces
  2 januari: Nieuwjaarsreceptie provincie
  8 januari: Fractievergadering
10 januari: Werkbezoek CoMensha
15 januari: Statenacademie
15 januari: Fractievergadering
17 januari: Commissie Bestuur
17 januari: Commissie Ruimte
19 januari: Nieuwjaarsbijeenkomst
22 januari: Fractievergadering
24 januari: Vergadering Provinciale Staten
26 januari: Statenmiddag Den Haag

Graag attenderen wij u erop dat onze fractievergaderingen openbaar zijn. U bent van harte welkom een vergadering bij te wonen wanneer u vragen heeft, beschikt over kennis van een specifiek onderwerp of gewoon geïnteresseerd bent in provinciale politiek. Wij maken graag gebruik van uw expertise en ideeën! Stuurt u even een berichtje naar ons fractiebureau

Voor meer informatie over onze activiteiten, klik hier.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts