Klaar voor de start

20190827 Tamara voorzitter.JPGdonderdag 05 september 2019 11:18

Na een intensieve periode voor de vakantie, die in het teken stond van verkiezingen en onderhandelingen, zijn we het nieuwe politieke seizoen met frisse energie gestart. Samen met een aantal mensen van ons bestuur hebben we tijdens een informele bijeenkomst met elkaar vooruitgekeken naar het nieuwe jaar en een zegen gevraagd over onze plannen.

We zijn blij dat onze gedeputeerde, Harold Hofstra, het werk mag voortzetten dat hij in 2018 is begonnen. Met een deels bekende, deels nieuwe portefeuille kan hij zich gaan inzetten voor onze provincie. De onderwerpen uit zijn portefeuille zijn: Natuur, Vitaal platteland, Water, Financiën en Sport (zie ook: https://flevoland.christenunie.nl/gedeputeerde).

Met de benoeming van Harold als gedeputeerde heeft hij de voorzittershamer doorgegeven aan Tamara Strating. Statenlid vanaf 2018 en bijzonder kundig en betrokken zal zij de komende jaren leiding aan de fractie geven. Verder bestaat de fractie uit Lubbert Schenk en Bryant Heng, resp. sinds april en juli jl. Statenlid. Hoe de portefeuilleverdeling er uit gaat zien is op dit moment nog niet bekend, omdat de vergaderstructuur van Provinciale Staten nog niet concreet is ingevuld. Globaal zullen onderwerpen die te maken hebben met duurzaamheid worden behandeld door Tamara, economische zaken door Lubbert en bestuurlijke/financiële onderwerpen door Bryant.

Omdat we met een vrij nieuwe groep mensen aan de slag gaan, zullen we eerst een paar dagen samen doorbrengen voor teambuilding. We hopen dan te ontdekken wat onze sterke en minder sterke kanten zijn en hoe we elkaar zodanig kunnen aanvullen en versterken dat we, als team en individueel, onze talenten kunnen inzetten en doen waar we energie van krijgen.

We hopen u de komende tijd weer maandelijks op de hoogte te houden van onze activiteiten middels een nieuwsbrief. Bent u hier nog niet op geabonneerd? Dit kan via https://flevoland.christenunie.nl/

Archief > 2019 > september