ChristenUnie Flevoland presenteert kandidatenlijst met mix van ervaring en talent

Kandidaten 2019-2023.JPGdonderdag 20 december 2018 13:23

ChristenUnie Flevoland heeft op haar ledenvergadering een nieuwe lijst met kandidaten vastgesteld voor de verkiezingen in maart 2019. De partij kiest voor een mix van ervaren politici en nieuw talent.

Op nummer twee staat het huidig provinciale statenlid, Tamara Strating uit Zeewolde en op nummer drie de bestuursvoorzitter van de ChristenUnie Urk, Lubbert Schenk. Als aanstormend talent gelden de 30-jarige bedrijfskundige Bryant Heng uit Almere en de 18-jarige Perspectief-ambassadeur Justin den Harder uit Dronten. De ervaren politica Henriette van Keulen uit de Noordoostpolder staat op nummer zes van de lijst.

Andere bekende namen zijn voormalig ChristenUnie-partijbureaudirecteur Peter van der Bijl en Chris van Veluwen, oud-gemeenteraadslid uit Lelystad. De ChristenUnie heeft op dit moment in alle gemeenten van Flevoland een wethouder in het college. Zij staan op de kieslijst als lijstduwers.

Huidig ChristenUnie gedeputeerde Harold Hofstra uit Lelystad zal de lijsttrekker zijn bij de provinciale verkiezingen in maart. Hij werd in september al door het ChristenUnie bestuur benoemd. Hofstra is trots op de nieuwe kieslijst. "De ChristenUnie wil een betrouwbare partij zijn die haar beloften nakomt. Met dit team van capabele en betrokken christenen geloof ik dat we de komende vier jaar opnieuw die rol op ons kunnen nemen."

Klik hier voor de volledige kandidatenlijst.

Archief > 2018 > december