Uitslag verkiezingen

20170330 verkiezingenvrijdag 24 maart 2017 10:35

De ChristenUnie heeft ruim 350.000 stemmen gekregen, een toename van ongeveer 60.000 ten opzichte van 2012. Een prachtige uitslag!

In veel gemeenten was er sprake van groei, zo ook in bijna alle Flevolandse gemeenten. De percentages op een rijtje:

Almere: van 1,8 % naar 2,6&
Dronten: van 6,4% naar 6,9%
Lelystad: van 3,5% naar 3,6%
Zeewolde: van 8,5% naar 8,6%
Noordoostpolder: gelijk gebleven op 8%
Urk valt hierbij helaas uit de toon; met een afname van 18% naar 11,6% is Urk de gemeente die landelijk de meeste stemmen verloren heeft ten opzichte van 2012.

Al met al geven deze cijfers hoop en vertrouwen voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar D.V. In de komende tijd zullen we ons inspannen om, ook op Urk, te laten zien dat de ChristenUnie uw stem waard is.

Gert-Jan Segers schreef de dag na de verkiezingen: ‘Zo’n beetje alle stemmen zijn geteld. Ongeveer 60.000 mensen meer dan in 2012 hebben dit keer op de ChristenUnie gestemd. Dat maakt mij ontzettend dankbaar. Dankbaar naar u toe, die op ons heeft gestemd, die ons dit groeiende vertrouwen heeft gegeven. Maar vooral ook dankbaar naar God, die ons ook de komende jaren weer de kans geeft om ons geloof een stem te geven in de Tweede Kamer. Om het goede te doen in Zijn naam.’

Wij sluiten ons graag bij deze woorden aan. Dank voor uw steun, uw gebed, uw stem. Het is een voorrecht om samen ons geloof een stem te mogen geven.

Archief > 2017 > maart