WereldWaterDag

20170322 WereldWaterDagwoensdag 22 maart 2017 10:28

Water – zo gewoon, maar wat is het belangrijk! Als geen ander gebied in Nederland heeft Flevoland een bijzondere band met water. Aan het water ontworsteld zijn we immers. Meters onder zeeniveau leven we. Goed waterbeheer is letterlijk van levensbelang!

Daarnaast is water natuurlijk onmisbaar als (schoon!) drinkwater. Vandaag, 22 maart, is het WereldWaterDag. Dit jaar wordt er speciaal aandacht besteed aan afvalwater.

In Nederland is een aantal waterschappen actief. Organisaties die vaak op de achtergrond hun werk doen. Behalve de jaarlijkse aanslag voor waterschapslasten lijkt de consument weinig te merken van het werk van het waterschap. Niets is echter minder waar! Zonder het waterschap zouden wij geen droge voeten en geen schoon kraanwater hebben.

In Flevoland zit namens de ChristenUnie Siebe de Graaf in het bestuur van Waterschap Zuiderzeeland. Het waterschap dat in Nederland koploper is als het gaat om het zuiveren van afvalwater. Uit de ‘Bedrijfsvergelijking zuiveringsbeheer 2015’ blijkt dat het gezuiverde afvalwater in Flevoland relatief het schoonste is en daarbij verbruikt Zuiderzeeland het minste energie ten aanzien van de andere waterschappen in Nederland. (lees meer op de site van het Waterschap). Dat is een mooie prestatie waar we in Flevoland trots op mogen zijn!

Op deze WereldWaterDag spreken wij graag onze complimenten uit voor al die mensen die zich inzetten voor goed waterbeheer en we wensen hen hierbij veel wijsheid en succes!

Archief > 2017 > maart