Voortgang informatieproces

PH Lelystad.jpgwoensdag 01 mei 2019 09:33

Door het terugtrekken van de PvdA is een nieuwe situatie ontstaan in het informatieproces voor een college van Gedeputeerde Staten. Dinsdagavond 30 april spraken wij hierover, samen met FvD, VVD en CDA.

Alle vier partijen betreuren dat de PvdA is afgehaakt en betreuren tevens de wijze en het late moment waarop dit heeft plaatsgevonden. Hiermee is een nieuwe situatie ontstaan. De vier partijen zijn tot de conclusie gekomen dat een vervolgopdracht voor een tweede informatieronde noodzakelijk is. De bouwstenen uit het advies van de vorige informateur blijven echter voor deze vier partijen één van de uitgangspunten. Daarnaast blijven we als partijen streven naar een brede werkbare meerderheid op basis van een gedeelde visie en ambitie. Daarom is het verstandig om op 8 mei het politieke debat te voeren waarbij een voorstel zal komen voor een tweede informatieronde. Zie ook de berichtgeving hierover bij Omroep Flevoland

Archief > 2019 > mei