Tamara Baas neemt afscheid van de provinciale staten

Afscheid Tamara 2.jpegwoensdag 16 februari 2022 16:48

In de vergadering van 16 April heeft Tamara Baas afscheid genomen van de Provinciale staten van Flevoland. Tamara wordt opgevolgd door Henriette van Keulen -Nentjes
Fractie voorzitter Lubbert Schenk heeft de volgende woorden uitgesproken Bij het afscheid

Beste Tamara,

Afgelopen week schreef jij een blog over jouw afscheid, een blog die jou naar onze mening jou ook typeert; betrokken, benaderbaar en nieuwsgierig. In April 2018 ben jij begonnen in deze staten, je was daarbij niet een politiek onbeschreven blad want je had al politieke ervaring opgedaan in de raad van Zeewolde. Je wist je dan ook snel in te werken en de provinciale politiek eigen te maken.

Bij de verkiezingen in 2019 stond jij op de tweede plaats en zat jij daarna samen met Harold als de Flevolandse Carola Schouten aan tafel bij de onderhandelingen. Als statenlid maar ook als fractievoorzitter heb jij altijd een oprechte interesse in mensen en onderwerpen laten zien. Hierbij kwam ook steevast jouw inhoudelijke betrokkenheid aan de orde en nam je niet zomaar genoegen met het eerste de beste antwoord. Je wilde echt weten hoe het zat en had daar ook vaak een mening over. Dat laatste is natuurlijk ook wel logisch anders zit je niet in de politiek,  maar soms ook knap lastig want het was ook niet altijd makkelijk om je op andere gedachten te brengen. Als fractievoorzitter nam jij je rol serieus en voelde je je ook verantwoordelijk voor de toen nog onervaren fractie. Wij heb dat altijd enorm in je gewaardeerd.

Soms moesten we je ook wel eens een beetje remmen als je in je enthousiasme dingen voortvarend op pakte en soms voor de troepen uit liep.

Je hebt de afgelopen periode ook privé een moeilijke tijd gehad en dat had ook zijn weerslag op je dagelijks werk en het werk hier in de staten. Je moest echt een stap terug doen en kiezen voor je gezondheid. Maar je bleef gelukkig wel betrokken en op de achtergrond volgde je de ontwikkelingen in de provincie op afstand en we waren dan ook  blij toen je.  10 maanden geleden aangaf dat je je werkzaamheden in de staten weer op kon pakken.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en de lokale politiek deed toch weer een beroep op je en op 22 november koos de ledenvergadering van de ChristenUnie Zeewolde  jou als lijsttrekker voor de komende verkiezingen. Je gaf aan dat dit een dubbel gevoel bij je gaf want de provinciale politiek heeft een bijzonder plekje in jouw hart gekregen.

Ik denk dat Zeewolde zich gelukkig mag prijzen met jou als lijsttrekker want een lokale politicus die ook nog eens precies weet hoe het er in de provincie aan toe gaat geeft jou een vliegende start in de raad van Zeewolde. Ik kan me zomaar voorstellen dat het je ook van pas komt bij  een discussie over bijvoorbeeld een hyperscale datacentrum.

We wensen je Gods Zegen bij de stappen die je gaat zetten en het werk dat in Zeewolde op je wacht, we blijven contact houden.

Reacties op 'Tamara Baas neemt afscheid van de provinciale staten'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.