Digitaal Werkbezoek

Jan Eric templatemaandag 11 mei 2020

Nadat halverwege maart duidelijk werd dat bijeenkomsten niet langer waren toegestaan en dat we de afstand van 1,5 meter aan moeten houden bij contacten met anderen, viel het politieke werk even stil. Onze ogen waren gericht op Den Haag en op wat daar besloten werd en hoe dat vertaald zou gaan worden in richtlijnen voor ons dagelijkse leven en ons werk. Ook het werk in de fractie werd even naar de achtergrond verschoven. Even was er nog sprake van doorgang van de Statenvergadering van 25 maart, maar onder de Statenfracties was een grote meerderheid daartegen.

Toen duidelijk werd dat het allemaal wat langer zou gaan duren dan in eerste instantie werd verwacht, besloten we als fractie om digitaal met elkaar te vergaderen. Al was het maar om op te hoogte te blijven van ieders wel en wee. Via Skype zijn we nu drie keer bij elkaar geweest om elkaar bij te praten over hoe het gaat met ons, maar inmiddels pakken we de politieke draad ook weer op.

De griffie is keihard aan het werk om het voor elkaar te krijgen om de vergaderingen doorgang te laten vinden met behulp van technologie, zodat besluitvorming door kan gaan.

In dat kader is in de afgelopen week in de Eerste Kamer noodwetgeving behandeld die deze vorm van besluitvorming mogelijk maakt. We hopen deze maand onze eerste digitale commissievergaderingen en vergadering van Provinciale Staten te hebben.

Ook ons eerste digitale werkbezoek is een feit. Met Jan Eric Geersing hebben we gesproken over de geschiedenis van de Oostvaardersplassen, een dossier wat nog geregeld langs komt in de Staten. Ook in deze maand staat dit onderwerp op de agenda, omdat er een onderzoeksrapport is over de mogelijkheden om de omvang van de grote grazers middels anticonceptie te gaan beheren.

Het gesprek met Jan Eric was zeer verhelderend en is een goede manier gebleken om toch in contact te kunnen zijn.

Reacties op 'Digitaal Werkbezoek'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2020 > mei